Moj veliki podvodni svet …

AVTOR Robert Renninger
FOTO Robert Renninger

Po letu dni nekakšnega »pavziranja« sem si zelo želel obleči se v »dišečo« potapljaško obleko, si nadeti masko in plavuti, napeti svojo staro puško in skočiti v morje ulovit ribo za večerjo. Odkar lovim tune, enostavno nimam časa za vse. Kadar se gre na tune, se vstaja ob 3:00 zjutraj, cel dan se preživi na »kulfu«, odprtem morju, pozno zvečer pa še maratonec na dolge proge ne bi želel skočiti še malo v »pesko«, kot smo se včasih (ko sem se profesionalno ukvarjal s podvodnim ribolovom) izrazili. Pescare – loviti, pescatore – ribolovec. Tako me še sedaj kličejo prijatelji.

In letos sem počitnice načrtoval glede na termin odhoda tuna v drst. Vsako leto ob istem času, junija, tuna ni. Skrbno sem pripravil opremo za podvodni ribolov, pregledal barko za daljše potovanje, vkrcal družino in se podal novim dogodivščinam naproti.
Novim ali starim, kakor človek razmišlja. Novim – ker se vedno kaj novega zgodi; starim – ker to počnem že 25 let. Najprej Unije, Ilovik, Premuda, Škarda, Ist, Molat, Dugi otok, Kornati, Žut, Pašman, Ugljan, Biograd in nazaj. Vsak dan drugi otok, drugi položaji, drugi prijatelji, drugačna atmosfera, a vedno sproščeno vzdušje, umirjeno jadransko okolje, s katerim si popolnoma napolnim baterije. …

ČRNA RIŽOTA
Kakor je običajno, prepražim veliko čebule na maslu, zalijem z vodo, da se čebula popolnoma razpade, dodam narezane sipe, svež paradižnik, domače pelate in dušim do mehkega. Recimo 40 minut. Vmes zalijem z belim vinom in vodo. …

RIBE NA GRADELAH
Orade, šargi, pici, brancin – to so trofeje tega dne. Izberem manjše kose, saj riba, težja od enega kilograma, ni dobra za jesti prvi dan. Tako kot vse ostalo meso mora tudi večja riba odležati na hladnem, na ledu, da se mišice sprostijo. Tako je riba veliko boljša. S tem se sicer nekateri ne strinjajo, a vse je stvar okusa in recepta. Za kuhanje in pečenje v pečici je resnično vseeno. …

Več si lahko preberete v julijsko-avgustovski, 211.št. revije Val navtika.